نهمین پرتاب موفق، بلو اوریجین را یک گام دیگر به ارسال توریست به فضا نزدیک کرد

کمپانی بلو اوریجین به عنوان یکی از شرکت های خصوصی فعال در صنعت توریسم فضایی، روز گذشته توانست راکت نیو شپرد خود را برای بار نهم با موفقیت آزمایش کند و یک گام دیگر به هدف خود یعنی ارسال توریست به فضا نزدیک شود. البته بلو اوریجین فعلاً روی پروازهای زیرمداری تمرکز کرده و می خواهد تجربه چند دقیقه  بی وزنی را برای مشتریان به ارمغان بیاورد.

شرکت جف بزوس (مدیر عامل آمازون) قیمتی بین ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار دلار را برای هر بلیت پیش بینی کرده و در این حوزه رقیب جدی کمپانی ویرجین گلکتیک (متعلق به ریچارد برنسون) با فضاپیمای SpaceShipTwo محسوب می شود.

بلیت فضاپیمای نیو شپرد بین ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت

لازم به اشاره است که مسافران در اسپیس شیپ ۲ ابتدا مسیری را درون محفظه فضاپیما و زیر بال هواپیمای مادر (WhiteKnightTwo) طی کرده و پس از آن از ارتفاعی معین، به سمت فضا پرتاب می شوند؛ در حالی که سرنشینان نیو شپرد مانند فضانوردان ناسا، از همان ابتدا با نیروی پیشران راکت به فضا سفر خواهند کرد.

نحوه فرود دو فضاپیما نیز متفاوت است؛ ساخته ویرجین گلکتیک مانند یک گلایدر در هوا سر خورده و روی باند فرود می آید در حالی که کپسول سرنشینان نیو شپرد با چتر نجات به زمین خواهد رسید.

بلو اوریجین

پروفایل پرواز مأموریت نهم نیو شپرد

گفتنی است نیو شپرد به جز تست اول، در تست های بعدی توانسته با موفقیت روی زمین فرود بیاید و در آزمایش اخیر (تست شماره ۱۰) نیز با رسیدن به ارتفاع ۱۰۶ کیلومتری (۶۶ مایل)، به اهداف از پیش تعیین شده دست یافته است.

ناگفته نماند که نیو شپرد در تست های شماره ۸ و ۹ به ترتیب تا ارتفاع ۱۰۷ و ۱۱۸٫۸ کیلومتری نیز صعود کرده بود که با نظر مهندسان پروژه و به منظور افزایش طول عمر قطعات، ارتفاع اوج گیری فضاپیمای بلو اوریجین اندکی محدود شده است.

https://digiato.com/article/2019/01/24/%d9%86%d9%87%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82-%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%aa-%d8%a8%d9%84%d9%88-%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%ac%db%8c%d9%86/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *